Islamic Widget

Wednesday, December 22, 2010

Barang Lama Dibuang Jangan..

Asssalamualaikum..

kebiasaannya kita apabila mendapat sesuatu yang baru, yang lama pasti dilupakan.. tapi pada aku, lagi lama disimpan, makin aku sayang sampaikan hendak menggantikannya dengan yang baru pun terasa berat untuk aku lakukan.. hendak pula kalau barang itu sudah lama diguna pakai..

alkisahnya.. cik abang menegur tentang sepatu yang selalu aku pakai.. tak kira ke pejabat atau pergi berjalan-jalan.. sepatu ini aku mula pakai sewaktu mengandung anak sulung.. memang agak lama sudah.. bayangkan anak sulung aku pun nak menginjak ke usia empat tahun.. bukan tak ada sepatu lain.. memang ada yang lain.. tapi mungkin disebabkan sudah selalu sangat memakainya dan aku pun selesa dengannya.. jadi jarang benarlah aku menggunakan sepatu yang lain.. maka faham-faham sahajalah keadaan sepatu itu sekarang.. dah tentu tidak sempurna lagi..

dan hari ini, cik abang telah pun membelikan aku yang baru sebagai hadiah untuk hari lahir aku juga.. terharu sungguh dengan pemberian abang.. dan apabila mengenangkan pemberian aku untuk abang pada hari lahirnya yang lalu.. aku jadi sedih dan sebak untuk mengingatkan semula apa yang telah berlaku.. bukan rezeki kita kata abang.. memang.. memang hebat ujian untuk aku dan abang untuk tahun ini.. rasa sayang pula nak menggantikan yang lama dengan yang baru.. yang pasti aku tidak akan membuangnya.. dan tetap akan terus menggunakannya juga.. tapi mungkin tidak sekerap dahulu lagi..

Wassalam..

No comments:

Post a Comment