Islamic Widget

Wednesday, January 12, 2011

Kebosanan Tahap Maksimum..

Salam..

selalunya, bila masuk tahun baru kita akan bersemangat dengan pelbagai azam.. tapi aku rasa macam serba tak kena sahaja semenjak akhir-akhir ini.. punca??? semestinya dengan faktor keadaan ekonomi semasa sedikit sebanyak menyumbang kepada rasa bosan dengan pekerjaan aku sekarang ini.. barang keperluan semuanya meningkat naik harganya.. kadang tu rasa macam sayang sahaja kalau yang dibeli adakalanya terpaksa dibuang.. beli dah lah mahal.. alih-alih ke dalam tong sampah juga perginya..

dari mula aku masuk kerja kat tempat sekarang ini, belum pernah aku merasa naik gaji dan bonus seperti ditempat lama.. (sedih sangat.. kat tempat lama aku, walaupun tak naik banyak, tetap akan naik gaji juga tiap-tiap tahun.. bonus pun ada.. kat sini apa yang ada.. memang pilih kasih betul..) lama juga lah hampir tiga tahun.. tapi kalau hendak dibandingkan dengan orang yang menganggur, aku masih bernasib baik kerana masih punya pekerjaan tetap dan duit gaji pun alhamdulilah.. tetap dibayar setiap bulan..

entahlah.. tak tahu hendak kata apa lagi.. cuma aku berharap agar dapat pekerjaan baru yang lebih mencabar minda aku dan semestinya income yang lebih untuk menyara kehidupan kami sekeluarga..

Wassalam..

No comments:

Post a Comment