Islamic Widget

Wednesday, December 1, 2010

Begitu Cepat Masa Berlalu..

Assalamualaikum..

hari ini dah masuk bulan disember.. lagi 30 hari menjelang tahun baru 2011.. cepat betul masa berlalu meninggalkan kita.. rasa macam baru lagi dalam tahun 2010 ini.. banyak kenangan suka, duka dalam tahun ini.. kalau hendak diikutkan, memang tahun ini penuh dengan cerita duka yang melatari kehidupan aku sekeluarga.. namun aku menganggap itu semua dugaan untuk menguatkan lagi ingatan aku kepada pencipta kita.. dia yang lebih berkuasa dan mengetahui apa yang terbaik untuk kita.. dan biarlah ianya berlalu pergi.. apa yang berlaku, aku ambil dari sudut yang positif walaupun ada yang sukar untuk aku telan semua yang pahit itu.. bermacam-macam dugaan datang tanpa dipinta.. tapi itu semua akan aku jadikan penguat semangat aku untuk teruskan juga kehidupan.. lain orang, lain dugaannya.. kita tidak boleh mengukur atau membandingkannya dengan diri kita kerana setiap yang hidup ada dugaan masing-masing..

aku harap akan lebih tabah menghadapi liku-liku kehidupan selepas ini.. terus tabah demi anak-anak yang sedang membesar.. insyaallah..

Wassalam..

2 comments:

  1. salam....maal hijrah buat anda..

    Hidup ini memang ujian. Seperti apa pun warna hidup yang Allah berikan kepada seorang hamba, tak luput dari yang namanya ujian. Bersabarkah..moga Allah memberi kekuatan pada anda..

    jika sudi follow blog saya..

    ReplyDelete
  2. terima kasih sudi follow blog saya.. insyaallah akan balas kunjungan nanti..

    ReplyDelete