Islamic Widget

Monday, November 22, 2010

Berani Dalam Takut - Bahagian I

Assalamualaikum..

kalau nak dikategorikan aku ni jenis apa.. rasanya memang aku jenis yang 'berani dalam takut' dan bukannya 'takut dalam berani'.. kalau hari khamis doktor ada memberi cadangan supaya aku mencabut gigi geraham bongsu aku yang sakit itu, nampaknya aku hari ini menurut cadangan yang diberikan.. itu sebab aku kata aku ni jenis 'berani dalam takut'.. mana tidaknya.. kalau aku betul-betul berani, sudah tentu tiga empat tahun yang lepas lagi aku dah cabut gigi tu dan tak perlu untuk menanggung sakitnya sehingga kini..

dalam takut-takut itu aku gagahkan diri untuk mencabut juga walaupun kalau hendak diamibil kira keadaan gigi, memang masih kukuh dengan gusi.. tidak ada tanda-tanda goyang sekali pun.. cuma rasa berdenyut-denyut tetap ada.. kalau dulu sakitnya akan hilang selepas dua tiga hari.. tapi kali ini rasa sakit itu tetap akan ada juga.. itu yang membuatkan aku menjadi 'berani' untuk berjuang mencabutnya juga..

dalam hati berdoa janganlah sakit bila cabut gigi nanti.. keh keh keh.. sedangkan kalau gigi yang bergoyang nak tercabut tu pun sakit bila dicabut.. inikan pula gigi yang memamg kuat lagi dengan gusi ini.. tak tahu nak cakap macam mana lagi dah.. apa yang pasti aku kena tempuhi juga..

akan disambung nanti.. keadaan masa mencabut gigi..

Wassalam..

No comments:

Post a Comment