Islamic Widget

Monday, November 1, 2010

Sarapan Pagi Yang Mengecewakan..

pagi ni punya lah terexcited nak pergi sarapan dengan cik abang.. maklumlah.. dah lama tak berdua-duaan makan bersama.. tentera2 kecil semua sudah selamat dihantar ke rumah babysiter.. emak dan abah pun dah selamat balik ke kampung.. cibul pun ikut opah atok balik kampung.. jadi pagi ni masa singgah rumah mak untuk menukar kenderaan aku dan cik abang ke tempat kerja sekejap sahaja.. (kuda (motor) abang tinggal dekat rumah emak, pagi-pagi kami akan tukar kereta dengan kuda untuk ke tempat kerja)..

pilih punya pilih tempat untuk bersarapan.. akhirnya restoran mamak juga lah yang menjadi pilihan untuk menjamu tekak selera.. cik abang pun pesan tosai & teh 'O' untuk nya.. dan aku.. with my favourite.. roti telur & teh tarik.. masa hidangan sampai.. siap minta mamak kuah kari extra.. hehehe.. aku memang suka makan dengan kuah kari kalau nak dibandingkan dengan kuah dal & sambal.. sedap la pula kuah kari mamak ni..

tup.. tup.. sampai nak habis aku dok telan kuah kari dengan roti telur.. aku 'terperasan' lak de 'benda' dalam kuah kari tu.. uwwaaah.. mana la pulak datangnya 'bulu' dalam kuah kari aku ni.. hiissshhh.. dah nak habis telan makan baru la perasan.. kenapa tak nampak awal-awal.. boleh aku complain kat mamak tu.. kurang-kurang boleh dapat makan free.. hahaha..

tu la cik abang kata.. nak sangat minta kuah extra.. ni dia bagi pakej lagi 'extra'.. sudahnya sampai sekarang tekak aku rasa kembang-kembang.. macam tak boleh nak ingat apa yang dah aku telan.. huk huk huk.. makan lagi kat kedai mamak.. lain kali bangun awal.. masaklah sarapan sendiri.. jangan nak makan hasil tangan orang jer.. kalau bersih tu tak apa lah juga.. kan.. akhirnya aku terkena juga pagi ni..

No comments:

Post a Comment