Islamic Widget

Thursday, November 25, 2010

Menanti 'Orang Baru'..

Asssalamualaikum..

berdebar-debar rasanya bila pagi tadi emak ada menelefon memberi perkhabaran baik..

emak: assalamualaikum na, kak long dah keluar tanda nak bersalin dah..
aku: waalaikumussalam.. ye ker mak.. baru lagi ker..
emak: along baru lepas hantar kak long kat office.. pastu kak long telefon semula kata dah keluar tanda.. nanti mesej lah kat along.. tanya berita..
aku: ok mak, insyaallah.. dah tu mak balik kl semula tak..
emak: tak lah.. alah dah anak yang ke empat tu.. tak pe lah.. ok la tu..
(sebahagian perbualan aku dengan emak)

emm mak baru sahaja balik kampung semalam dengan anakku cibul.. tak mungkin lah nak balik.. lagipun emak abah nak rehat kat kampung dalam seminggu.. berbalik pada kak long aku, jangkanya bersalin 28hb ni.. agaknya baby dah tak sabar nak keluar la tu.. aku pula rasa jadi tak tentu arah ni.. rasa macam saat nak bersalinkan chembam pula.. (huhuhu masa tu sedih juga.. mak, abah dengan adik bongsuku ciklie pergi menunaikan umrah.. dan yang pasti chembam lahir sama tarikh dengan opahnya..) tak sabar lah pula nak tengok wajah 'orang baru'.. kali ni ikut muka siapa lah pula agaknya.. bertambah-tambah lagi lah ahli keluarga kami :)

cik abang bersama cibul, buuu dan anak-anak along semasa melawat zoo negara tahun lepas..
Wassalam..

No comments:

Post a Comment