Islamic Widget

Wednesday, November 3, 2010

Cerita Makan Lagi..

hari ni masih lagi dalam mood jalan-jalan cari makan waktu lunch.. hehehe.. tempat jauh lagi dari yang biasa makan.. kali ini di kawasan taman melati pula.. kedai makan berhadapan dengan masjid salehuddin al ayyubi (berhampiran LRT tmn melati).. rajin benar 'dreber' nak bawa jalan jauh-jauh sikit kali ni..

ni bukannya apa nak bercerita pasal makan lunch tadi.. ada rasa tidak puas hati sikit.. nak kata aku ambil banyak sangat menu tu.. rasa-rasa tak lah pula.. yang aku ambil cuma ulam daun chelom, pegedil, ikan goreng talapia & sambal-sambal sikit (sambal belacan, cencaluk & budu).. bantainya dia charge aku RM8 sekali dengan air sirap limau.. mak aiii.. cekik darah betul.. tahu lah kalau ikan sungai tu mahal.. tapi takkan lah sampai seekor tu nak kira RM4 seekor.. melampau mahal.. untuk nasi dengan lauk-lauk saja dah kena RM6.50.. huhu.. tu lah nak makan lagi dekat tempat 'luar biasa'..

inilah yang aku makan tadi..

mak selalu cakap.. pasal makan jangan lah ungkit-ungkit.. mahal ke.. tak sedap ke.. tak baik ungkit soal rezeki.. huhuhu tapi ni bukan aku nak mengungkit.. cuma rasa tidak puas hati dengan harga yang agak 'melampau' pada aku.. hehehe ni dah kira macam harga aku makan untuk dua hari je kat kedai-kedai biasa.. nak kata tempat ni standard sangat tu tidak lah.. kedai makan tepi jalan juga.. bukannya tempat beraircond pun.. mengalahkan harga yang aku makan semalam kat mohd chan la pula..

2 comments:

  1. salam berkenalan..balas ziarah..saya dah follow..

    ReplyDelete
  2. salam berkenalan juga.. terima kasih sudi menziarah blog saya yang tak seberapa ini.. :)

    ReplyDelete